fredag 4 april 2008

Return of the matblogg!

Det har varit skralt på matbloggarfronten ett tag, men nu blir det nya tag. Jag har fått en ny kokbok, och den verkar lovande. Vad annars kan det bli när husguden Jamie blandar flera av mina intressen, mat och odling! Vi har så sakteliga börjat väcka trädgården till liv, planerar nya drivbänkar, klurar på vilka kryddor det ska bli i år och krattar och röjer en massa. Destruktivt trädgårdsarbete är ju annars en av mina starka sidor, sekatören är min bästa vän. Jag har lånat ut stora kameran, men den återkommer i morgon, så då ska jag ta och dokumentera även odlingarnas framfart här i skogen, och skriva lite om våra planer och hur det gått.

Nåväl, mat var det;

Fredag; sushi, Fjant har tjatat om det sen bilresan till Åre då han var synnerligen hjärtskärande ledsen för att de inte serverade det på vägkrogen.
Lördag; Spenatsoppa med ägghalvor
Köttstuvning med Guinness under smördegstäcke-från nya boken, förståss
Söndag; Grillad röding med zucchinisallad-nya boken!
Måndag; Canneloni med broccoli och blomkål-nya boken :-)
Tisdag; Blodpudding

Inga kommentarer: