onsdag 16 april 2008

Fortsättning på drivbänken

Konstruerandet har gått lite sakta senaste veckan, vädret har ju varit erbarmligt (visst är det ett himla kul ord). Men ikväll fortsatte vi lite, mer linolja och "taket" börjar ta form. I år ska det täckas med fiberduk, men när vi gjort om uterummet så ska vi ta fönstrena därifrån till drivbänken.

Vad ska fylla monstret med då?
Zucchini
Bönor (Vax?)
Rädisor
Morötter
Mangold
Dill
Har jag glömt något?
I diverse krukor, och i Mattisborgen, sambons gigantiska stenpartibygge i en skogsslänt, hamnar mina sedvanliga paradväxter kryddorna, det är väl det enda jag är riktigt bra på i odlinggsväg, förra året var vi ju självförsörjande nästan hela sommaren. Basilika, persilja och timjan får det bli massor av, koriandern har kanske själsått sig, men jag sår lite till, myntan har övervintrat bra, min finafina salvia likaså.

Inga kommentarer: