tisdag 29 april 2008

Paket nr 2 framme



Aprilbytet på sjalbarn har jag ju också varit med i, och odag kom det fram. Det paketet verkade också mottagits väl, jag hade sytt en vändbar väska, modellen efter en jag köpte i Guatemala som varit en trotjänare. Tyget är flodhästtyget från IKEA, och ett stormönstrat turkost tyg jag traderat till mig. I väskan låg två blusar av Polkadotmodell från Ottobre 1/2008. Tyget är en tunn randig bomull och kantbanden rött quilttyg. Egentligen finns ju inte Polkadotblusen i strl 86, som den lilla var, men jag ritade om Maya-blusen från samma nummer, den enda skillnaden mellan de två blev sprundöppningen. Jag blev verkligen nöjd med dem, faktiskt, för de blev sådär lagom tunna att ha som sommarblusar, kanske på stranden som extra solskydd?

Inga kommentarer: