fredag 25 april 2008

Ett icke-hemligt projekt


Jag har sytt så mycket till diverse byten på sistone, att jag inte kunnat blogga nåt, men nu har jag gjort ett par utebyxor till Fjant.
Mönster; Ottobre 6/2007, modell 25, Osmo fritidsbyxa som grund, men sen har jag ritat till förstäkningen på rumpan och knän och lagt till vecken så att knäna blir förböjda. Fickan är också egenkonstruerad.
Tyg; Bävernylon från Syboutiquen i Köping, orange och svart. Mina nya namnband!
Maskiner; Både Pfaffen och overlocken, men min bästis overloicken krånglar, syr hoppstygn så fort jag kör över kanter, vikningar eller liknande. Jätteirriterande, jag måste nog åka till Pia och kolla hur jag ska fixa det.
Tid; 4timmar? Jag har ju nån sorts kärlek till en massa detaljer på mina alster, och det tar ju en massa extra tid, särskilt fickan. Men, som sambon säger, det är ju där man har tillfället att utmärka kläderna, annars kan man ju lika gärna köpa. Och det har han nog rätt i.

1 kommentar:

Unknown sa...

Såå cooola.. såna vill E också ha.. får jag låna mönstret?
kramkram