söndag 17 oktober 2010

Stekpannebröd


Jag har jobbat hela natten, och följdaktligen sovit en större del av dagen, så några närvarokrävande vila och vikabröd var det inte läge för. Då passar Stekpannebrödet bra att testa!
Enkelt, vatten, bakpulver, mjöl och lite olivolja, kavla tunt och stek i panna. Det vankades indiskt till middag, så för att få lite sötma i degen bytte jag ut en del av vattnet till yougurt.

Detta blev ett bra bröd till mat, funkade finfint att skopa upp såsen till vårt lamm Tikka Masala. Inte lika bra som riktiga Naanbröd förståss, men en värdig vardagsersättare när man har lite ont om tid.
Allra bäst gör nog detta brödet sig stekta på Muurikkahällen utomhus, minsann-håller finvädret i sig ska jag nog testa nästa helg.

2 kommentarer:

Monica Therese sa...

Det brødet så utrolig deilig ut!!
Synd at du ikke blogger mer,jeg har deg på blog-rollen min,men ser at det ikke oppdateres her inne lenger :(

Håper du har hatt en fin-fin sommer :)

Familjen skogstokig sa...

Åh, vad glag jag blir av din kommentar, jag går i villfarelsen att ingen läser min blogg :-) Jag får väl se till att pigga på mig!