torsdag 16 april 2009

Äntligen!!!!!

Syrummet är klart. Eller klart, syfäigt, i alla fall, ännu saknas att måla ett fönsterfoder, en list och att få dit klippbordet(som herrn ska snickra ihop), två av de förvaringsskenor jag har inköpt och en anslagstavla (som jag ska snickra ihop).
Det bästa delen av rummet; En Broder-hylla från IKEA med Smartstorebackar från Hammarplast. En avlastningsyta mitt på att ha skärmattan på, och ställa burkar och boxar på när man letar saker i dem. Mycket smidigt att ha de nedersta backarna på hjul också, tycker Knodd, som gärna gör en liten koja under hyllan. Fördelen med plastbackarna är många; det dammar inte, det är insekts-och mussäkert (rummet ligger i ett hus på gården), man ser vad som är i dem, lätt att ta fram, och inte att förakta, Knodd och Fjantsäkert.
Det ganska lilla sybordet. Den lilla storleken beror dels på fönstret bredvid, dels på att jag vill hålla det som ett rent sybord, och inte ha nåt annat alls där, och nu får mina två maskiner perfekt plats där. Bonaden sydde min mormor åt mig när jag fick mitt flrsta egna rum vid två års ålder. På väggen hänger en magnetlist för sprättare, sax och lite annat pyssel samt en burk för ickemagnetiska saker. Två likadana lister kommer ovanför klippbordet sen.



Längs denna väggen kommer alltså det nedfällbara klipp/ritbordet, och anslagstavlan. Under fönstret har jag sedan ställt ett bord i Fjantstorlek och en back med leksaker-det köper en extra tid vid maskinerna! Jag har invigt rummet lite blygsamt, och det är verkligen underbart att ha ordentliga ytor. Hurra!!!

8 kommentarer:

Y sa...

grattis!!! tokpraktiskt!

Katarina sa...

Tjusigt! Vilken dröm att ha ett helt rum så där!!
Visst är det smidigt med magnetlist! Jag har själv satt min under skåpen som hänger över sybordet och utnyttjar på så vis även undersidan till förvaring. Enda nackdelen hittills är att sysaxen gärna drar åt sig nålar mest hela tiden numera :-)

Familjen skogstokig sa...

Ah, det där med magnetiserad sax hade jag inte förutsett! Men det är ju å andra sidan ett litet problem.

Nette sa...

Jisses så fint, inte så att man blir lite avundsjuk :-), jag som just hamnat att avyttra mitt syrun till lillasyster och nu får sitta i vardagsrummet.....

Annika sa...

WOW vad fint och väl organiserat:)
Annika

Charlotte sa...

Vad fint det blev! Vilken lyx med ett eget syrum.

Anonym sa...

*suck*

längtansfull sådan!

Monica Therese sa...

Fantastisk syrom!! Tror jeg må bygge ut,jeg sitter på spisebordet i stuen og syr nå,og det er ikke alltid like kjekt,hverken for meg som syr,eller de som vil se på tv ;)