fredag 19 juni 2009

Populära shorts

Ett inlägg till innan semestern hinner jag. Ett par shorts till Fjants sommargarderob, jag fick sno dem av honom för att vinna fota, de används 24 timmar om dygnet. Och man kan ju inte annat än hålla med honom, de blev faktiskt helsnygga. Tyget är av det kraftigare slaget, så jag förväntar mig att de håller för en hel del vilda strapatser också. Särskilt gillar jag detaljen med de snedställda rutorna på bakfickorna


Mönster; Ottobre 3/2009:23, strl 110. Samma som dessa. Det är verkligen ett jättejättebra mönster, och det sitter som en smäck på Fjant.

Tyg; Ett lite kraftigare gardinbomullstyg från IKEA, köpt nån gång förra våren, och jag minns inte vad det hette.

Tid; De har sytts under en massa utspridda tillfällen, men 2 timmar, ungefär.

1 kommentar:

Annelie sa...

Jättefina! Måste testa mönstert jag med, alla brallor du gjort på det mönstret har varit jättefina & ser så arbetade ut.