onsdag 17 juni 2009

Sjörövarfest


På "vårt" dagis, det allra bästa man kan tänka sig, är traditionen att de femåringar som slutar och går vidare till förskoleklass varje år, får ordna en fest för alla andra barnen, helt efter eget huvud. Och vilka roliga idéer de har, det har varit beachparty i sandlådan med paraplydrinkar och popcornshalsband och förra året var det Yasuragifest då alla gick i morgonrock hela dagen och åt wok och ris med pinnar sittande på golvet. I år var temat sjörövarfest, det letades skatter, förståss, och åts grillspett och lektes hejvilt. Också skulle man ju vara sjörövare, enligt högljudda krav från Fjant.

Byxorna är sydda på frihand av en glest vävd och lite syntetig piké som jag ropat in på Tradera förra sommaren, Fjants skjorta är en omsydd linneskjorta från min garderob, västen hans egen. Och ordentliga lager med mammas kajal, precis som Jack Sparrow. Knodds tröja köpt. Tyvärr var dagen för festen bitande kall, så det var tvunget med långfillingar under byxorna vilket i Knodds fall ressulterade i en randig orgie. Men visst blev de fina! De något skeptiska minerna på bilderna kan nog bero på den tidiga morgontimmen, innan dagislämning, dvs ca 0630.

3 kommentarer:

Mina sa...

Du milde vilka söta barn du har! Nästan exakt och precis lika söta som mina! Hur gammal är Knodd?

Tack för titten! :-)

Familjen skogstokig sa...

Ja själv tycker jag förståss de är sötast av alla. Fjant är 4, Knodd 1½

Y sa...

coola killar!!