tisdag 9 juni 2009

Säg hej till Uffe!

Mors dag är en himla kul företeelse tycker jag, vi gillar att fira saker här i skogen. PÅ vårt dagis gör pedagogerna intervjuer med barnen varje år och skriver in dem i ett av barnet egenritat kort. Hur roligt som helst att följa Fjants utveckling de här fyra åren han gjort kort, en återkommande fråga är "vad tycker din mamma om att göra;
2006, 1 år:
brummmm
2007, 2 år:
ligga och sova
2008, 3 år:
sova, vila
2009, 4 år:
HOn tycker det är roligt att vila, när hon kommer hem från jobbet så ska hon sova i soffan hela tiden och mest brukar mamma jobba på datorn.

Jahaja. Det där med datorn är ju rätt i alla fall. Och uppenbarligen borde jag inte säga att jag är trött fullt så ofta. Ligga på soffan minns jag faktiskt inte när jag gjorde sist.

Men i år fick jag inte bara ett kort på Mors dag. Jag fick en bagge, ett riktigt, livs levande baggefår vid namn Uffe. Han bor egentligen ett par gårdar bort, men är lite för pilsk på sina fruar så han får tillbringa sommaren hos oss. Tillhörande fårstängsel fick jag också, och jag slapp sätta upp det själv.

2 kommentarer:

Y sa...

hej uffe. Vilka underbara kommentarer. Från barn och dårar, yada yada. Man kanske ska jobba lite mindre.... :-D

Familjen skogstokig sa...

Japp, korten är oslagbara. Förra året hade jag enligt Fjant silverhår och halshår(skägg???), i år var det svartbrunt. Det viktigaste var dock att jag hade silvriga springskor! I min värld är mitt hår blont med lite fakerött i.