lördag 21 mars 2009

Födelsedagsblommor



Jag har fyllt år i dagarna-32, minsann, och av min snälla familj fick jag en handmålad mugg av Fjant, och en externblixt till min systemkamera (en Canon 300D, väldigt bra grej.) Så nu experimenteras det för fullt med diverse ljussättningar på bilderna, så ni kan nog se fram emot en hel del bilder framöver.
Förutom dessa presenter fick jag ett stort fång tulpaner av herrn, det är nog få blommor som jag är så fäst vid som just tulpaner, stora, prassliga fång ska det vara, och det finns alltid hemma hos oss mellan januari och april. Mamma gav min en fin Azalea i förskott för ett par veckor sedan,och jag har faktiskt inte lyckats döda den än, jag är annars expert på att döda azaleor.
Och av min snälla kompis fick jag ännu mer blommor, hon kom med två påsar fulla av vår; tete a tete, pärlhyacinter och pelargoner!
Det börjar kännas på riktigt att våren är på gång nu, även om det väl är ett par veckors slask och kyla emellanåt kvar, så är det kul att se hur det vaknar till liv igen. Jag har inte sått nånting till drivbänken, för uterummet där jag förodlat tidigare är ju nästan rivet pga utbyggnaden, så det får bli att köpa plantor i år-det brukar ju också gå bra.

3 kommentarer:

Junebacken sa...

Grattis i efterskott, vilken härlig bukett du fick, jag älskar också tulpaner! Själv ska jag på kalas imorgon då lillasyster fyller år - 22!! Jag gillade muggen också, är det månne mamma han har ritat av?

Familjen skogstokig sa...

Visst är det mamma han ritat! Han har dessutom bestämt att jag ska ha muggen på jobbet.

Y sa...

stoooort grattis i efterskott!!!
ligger lite efter i bloggläsandet...