lördag 23 augusti 2008

Pride-kollektionen

Inspirerad av Europride i somras satt jag tänderna i regnbågstrikån frå S&S, och Kanintyget. Det började med tröjan till Knodd, som jag redan bloggat om här. Jag Blev så nöjd att jag gjorde en liknande till Fjant, och sen kalsonger till både pappa skogstokig och Fjant. Dessa har varit så populära att jag inte hunnit fota eller blogga dem än, men jag gillar dem, så jag ville ju få in dem till sist.Mönster; Två olika Ottobremönster på tröjorna, från 4/2007 tror jag det var, på Knodds tröja la jag till ett knappsprund, och på fjants ritade jag till påsydda ärmar-den var kortärmad från början. Kalsongmönstrena helt egenritade efter plagg från garderogen.
Tyg; Regnbgstyg från S&S, Kanintyg från jnydesign. Tyvärr håller regnbågstrikån inte toppkvalitet, och har börjat noppa sig lite i kallingarna, de är så vältvättade.
Tid; ??? MInns inte, men det gick fort. En timme per plagg, kanske?

Inga kommentarer: