söndag 10 augusti 2008

Mittpunktssladdret


Mittpunktssladder kallar min kompis M den del av magen som liksom blivit kvar efter graviditeterna. Synnerligen passande namn. För att råda bot på detta sladder vid festligare tillfälllen har jag sytt en korsett!


Mönster; Från samma kompis M, tack snälla! Mönstret är egentligen med bystkilar och balconette också, men mina monsteramningstuttar (70J, det ni!) trides bättre i en vanlig BH så jag kortade av den så att den slutar precis under bysten istället.
Tyg; Matt sidentyg samt lärft från Majkens tyg i Skellefteå. Rigileneskenor från S&S, Prym-öljetter från Bibbi, diverse band från Furulunds
Tid; Oj, ingen aning. Jaghar haft en sån respekt för projektet, jag klippte delarna för jättelänge sedan, harsedan haft dem liggande och klämt lite på dem innan jag satte tänderna i det, sydde lite, lät det ligga, ändrade lite, sydde lite och pausade lite. Såklart blev det färdig dagen innan bröllopet jag skrev om tidigare.

Jag är verkligen jättemallig för att jag rodde iland det här projektet, det kändes jätteavancerat och överkurs när jag började men nu är jag toknöjd. Den är dessutom rätt behaglig att ha på sig, och vilken figur man får! Men jag knyter inte så hårt förståss, deb största nyttan är nog att man automatiskt håller ryggen rak och inte blir en hösäck.

Ytterligare en bra spin-off från detta är att jag efter en massa testbankande av öljetter från S&S, och lika många misslyckanden faktiskt inte vågade försöka med dem i min fina korsett utan fick äntligen tummen ur och beställde ev Prymtång av Bibbi. Och jag är löjligt nöjd. Öljetterna blir så snygga, så lätt och så snabbt. Jag har inte testat med tryckknappar än, så recension av det kommer senare.

2 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Gadääm! Korsetter är för mig lika överkurs som att sy en kostym så är impad över att du fått till en som dessutom sitter bra. :-)
Missförstå inte min kommentar nu. ;-)

Y sa...

sååå snyggt och sååå imponerande!! grandios final på mammaledigheten.