söndag 10 augusti 2008

Bröllopsfin


Vi var på bröllop för ett par veckor sedan, i vackra Torsång utanför Borlänge, en kanontrevlig fest. Jag och S var toastmadamer och hade hejdlöst rolgt hela kvällen, och jag tror att resten av gästerna också hade det. Jag drog förståss med glädje på mig min Norrbottensdräkt från Kalix Älvdal till vigsel och middag, men när det var dags att svänga sina lurviga eftåt blev tre lager halvylle för svettigt. Så jag gav efter för min vurm för chiffong och klockade kjolar och hade den till en top i rynkad mörkgrå chiffong jag fyndade på rea. Kanske har jag inte riktigt kommit över min princessålder ännu i alla fall.

Mönster: Helt eget
Tyg : Chiffong jag hittat i stuvlådan på Tygvaruhuset i Veddesta, grå creppat polyester till foder från Furulunds.

Inga kommentarer: