måndag 17 mars 2008

Solsken på en grå altan!



Nu har jag färdigställt det sista till M's påskägg, och det blev verkligen kläder man blir glad av! Bilden blev attans mörk, men det blir ju så när det är tokgrått ute.

Mönster; Ottobre 6/2007, fodermönstret till klänningen nr 16. Leggings modell 28. Strl 98
Tyg; Randig muddväv, samt blommig voile, dubbel, från Ohlssons

Vändsydde klänningen på overlocken, kantstickade med raksöm på Pfaffen, och det blen riktigt bra, ser proffsigt ut, faktiskt :-) Egentligen skulle det ju vara en dragkedja bak, men jag iddes inte, så det blev ett tryckknappssprund istället. Jag har på börjat en tröja att ha under också, men jag får verkligen inte till kanbandet i halsen, så den får vara tills senare. sådetså.
Nu ska jag bara sy en påse till syrrans muurikka också, som de ska få i sitt påskägg. Och för alla som tillbringar lite tid utomhus, Köp en, uppstekt pannkaka på muurikka i vårsolen är det allra bästa som finns.

Inga kommentarer: