onsdag 12 mars 2008

Mer påskgodis



I samma påskägg som nämndes i det tidigare inlägget ska denna klänning också få plats. Mottagaren är kusin M, förståss.

Modell; Rose-klänningen från Ottobre 1/2008, strl 98, tog dock in den lite i bystvidden.
Tyg; Rutig viscose som jag köpte på symässan, restbitar till applikationen, band från HEMA i Köping.
Maskin; Bägge, overlocken var kanonbra att kanta med. Handsydd applikation.
Tid ca 6 timmar, varav applikationen tog minst två.

Jättesöt modell, men det var lite trixigt att få till hals och bystrynket, särskilt eftersom jag tog in den lite extra. Skall nog ge mig på en klänning till, till E, men då i ett lite styvare tyg, så blir nog rynkorna snyggare.Applikationen blev kanonfin, men usch vad trist det var att handsy.

1 kommentar:

Agneta sa...

Oj, vad fin klänningen blev! Den där modellen har jag också gått och sneglat på, sugen att sy den.

Jag hör av mig snart igen när det är dags för beställning av kanintyg! Vad bra att vi kan gå ihop några stycker för att få ner kostnaden. =)