söndag 30 maj 2010

Kommer ni ihåg Uffe?

Mors dag är en rätt trevlig dag, och ni som läst ett tag kommer kanske ihåg förra årets present, baggen Uffe. Uffe har både hunnit med att flytta hem till sina fruar, få fem barn och nu flyttat "till en annan hage" som hans femårige ägare säger. Han blev lite väl ilsk på slutet. Så i år kunde jag ju inte få Uffe i retur, men herrn har ju liksom snöat in på djurspåret, så i år fick jag en intensivt pipande kartong på morgonkvisten!
11 st skånsk blommehönakycklingar! Hönshus har herrn lyckats bygga i hemlighet också, bakom garaget. Jag har varit lite tveksam till hönsprojektet, som diskuterats ofta, men nu känns det riktigt kul, ju.

Och om ni läst förra årets morsdagsinlägg så vet ni att man får morsdagskort av dagis med saker barnen berättar om sin mamma. Och jo, även i år har Fjant berättat att jag gillar att sova. Knodd har berättat att han gillar att sova med mig.

Inga kommentarer: