tisdag 9 september 2008

Klädbytet-mitt paket




Nu har mitt paket kommit fram, jag skickade till M.Y.design och hennes lilla tjej. Önskemålet var praktiska kläder och huvtröjor. Sagt och gjort. Jag har länge gått och lurat på ett par överdragsbyxor som inte var fullt så täta som galonisar och nu infann sig tillfället att prova. Förstärkningarna är i vaxduk för vätmotståndet. Borde passa i hösttider. Till sydde jag en luvtröja u underbar velour

Mönster; Helt eget, faktiskt, snodde väl grenlinjen från ngt mönster jag hade i gömmorna, men annars ritat från grunden. Strl 92, ungefär, men jättesmala upptill först, så jag fick sy in kilar i sidsömmarna. Tröjan från Ottobre 1/2008 modell 28, strl 92.
Tyg; Byxorna vaxduk från Åhlens på knän och rumpa, grön kraftig bomullstwill, traderad. Tröjan Hilcovelour från Neanobelle och mudd från Stoff och stil

Jag blev himla nöjd med bägge plaggen, om jag får säga det själv! Och det tror jag MY design också blev


Inga kommentarer: