onsdag 13 februari 2008

Nu är den här!


Min nya, fina overlockmaskin. En Bernina 700D. Pia på Symaskinsbutiken skickade med ett gäng brodertrådsrullar också, så man kan göra lite roliga dekorsömmar!
Jag har suttit och mixtrat med sömmar och inställningar hela kvällen, det är inte helt enkelt att komma underfund med, men o, så bra det blir. Både Knodd och Fjant var med mig och hämtade maskinen, så jag skippade demon, skall trixa lite i helgen, sen ta en tid med Pia nästa vecka och verkligen öva och testa.

Jag har ju klippt till tyg till grodjeansen, och till A's klänningsset, samt har ju ett svettis-UFO halvfärdigt som jag ska sätta tänderna i så snart jag kan, Syrummet är ju dock fortfarande belamrat med bråte pga renoveringen i pumprummet, så jag kommer inte åt att sitta där, och innan dess blir det nog inget sytt. Men planen är till helgen.

Inga kommentarer: