onsdag 28 mars 2012

Jamen så hände det igen då. Bloggtorka,

Men nu nya tag. Kanske vaknar jag till lite nu när det börjar bli vår???
Jag hade födelsedag för en dryg vecka sedan, en födelsedag som var väldigt speciell, då den också var årsdag för då min älskade mamma gick och blev en ängel istället. Och det blev en så fin dag! Vi firade tillsammans, familjen Skogstokig, min bror och min ekologiska * pappa, i stugan i Hemavan, vi njöt av vackert väder och fantastiska förhållanden i slalombacken, skålade i rosebubbel och åt väldigt god mat. Och mamma satt nog på sitt moln och log åt oss, lite tror jag.

Nåväl, det jag skulle komma till var denna-min fina present!! Jag fick en pastatillsats till min Kitchenaid! Idag kunde jag inte låta bli att testa den, och vips, vad enkelt det blev att göra pasta helt plötsligt. Vi har ju ofta stått och handvevat innan, men dettta var ju så man pallade en vanlig vardag till och med.

Till spagettin gjorde jag en variant av min vanliga tomatsås, lika enkelt som gott.

Fräs hackad lök och några sardellfileer i olivolja på medelvårme rätt länge.
I med två burkar tomatkross av bra kvalitet (detta är halva grejen, med euroshoppertomater kanman lika gärna äta ketchup)
Två stjälkar hackad rosmarin

Puttra, Lääääänge. Då blir den söt och god. Mot slutet, häll i valfri mängd urkärnade kalamataoliver, smaka av med peppar. Blanda såsen ordentligt med den nykokta pastan och massor av riven pecorino eller parmesan.

2 kommentarer:

Y sa...

grattis igen!

Monica Therese sa...

Gleder meg til å lese nye innlegg fra deg :)
Jeg har også hatt en laaang bloggpause, men satser på bedre tider nå ;)
God vår til deg :)